ارجمند گفت: با شناسایی ۱۶۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در شهرستان جهرم، شمار مبتلایان به این بیماری به ۶ هزار و ۱۵۷ نفر رسید.
کد خبر: ۹۱۴۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 06 November 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان:«سید مجید ارجمند»  گفت: این روزها ویروس کرونا به شدت در حال جولان دادن در شهرستان جهرم بوده و روزانه شمار بسیاری از مردم این بخش استان فارس را درگیر خود می کند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه ظرفیت بیمارستان پیمانیه جهرم تکمیل بوده و اکنون بیماران زیادی در بخش های کرونای این بیمارستان بستری هستند، افزود: تداوم این روند کادر درمان و پزشکان را دچار مشکل می کند.

 

وی با اشاره به مبتلا شدن کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم به بیماری کرونا، عنوان کرد: کادر بهداشت و درمان جهرم به ویژه پزشکان و پیراپزشکان بیمارستان پیمانیه با شرایطی بسیار وخیم روبه رو بوده و با رعایت هشدارها باید یاری‌شان کنیم.

 

ارجمند به وضعیت بیماری کرونا در شهرستان جهرم تا روز گذشته 15 آبان ماه اشاره کرد و گفت: روز گذشته 169 بیمار جدید در جهرم شناسایی شد که مجموع بیماران کرونایی از ابتدا تا کنون را به 6 هزار و 157 نفر رساند.

 

وی به آخرین آمار مبتلایان به این بیماری در خفر و جهرم اشاره کرد و اظهار داشت: با افزوده شدن بیماران جدید، شمار مبتلایان به کووید19 در جهرم چهار هزار و 925 نفر و در خفر به 477 نفر رسیده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم همچنین به آمار مبتلایان به کرونا در بخش های تابعه جهرم اشاره کرد و گفت: در «کردیان» 217 نفر و در بخش «سیمکان» 133 نفر تا کنون به این بیماری مبتلا شده اند.

 

وی همچنین به مراجعه بیماران از دیگر شهرهای استان فارس به مراکز درمانی شهرستان جهرم اشاره کرد که شمار آنها نیز به 405 نفر رسیده است.

 

ارجمند تعداد نمونه های گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا را تا کنون 15 هزار و 77 مورد عنوان کرد و گفت: بیش از 6 هزار مورد از این نمونه ها مثبت بوده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم همچنین به تعداد کل بیماران بهبودیافته نیز اشاره کرد که اکنون به چهار هزار و 437 نفر رسیده و این در حالی است که تعداد هزار و 720 بیمار نیز در قرنطینه خانگی در حال گذراندن دوران بیماری خود هستند.

 

وی همچنین مجموع بیماران بستری در بخش های كرونای بيمارستان پيمانيه را ۹۸ نفر برشمرد و افزود: از این تعداد، ۸۷ بیمار در بخش های عمومی و ۱۱ بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند.

 

ارجمند با اشاره به اینکه روز گذشته 31 بیمار از بیمارستان پیمانیه ترخیص شده اند، عنوان کرد: این در حالی است که ۲۶ بیمار جدید در بخش کرونای این بیمارستان پذیرش شدند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در پایان شمار فوت شدگان ناشی از کرونا در این شهرستان را ۹۴ نفر عنوان کرد و گفت: ۲۵ نفر از این بیماران از اهالی شهرستان خفر بوده اند.

 

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار